Verslag International Vecon Business School 2e maand

In de tweede maand van de International VECON Business School hebben de leerlingen meerdere bedrijven bezocht. Tijdens deze bezoeken konden zij al hun ondernemersvragen voorleggen aan de ondernemers van parfumerie EssieDarling, restauranthouder Allure, de marketing en communicatiemanager van radiozender FunX en een adviseur van de Kamer van Koophandel.

Van het bezoek aan EssieDarling hebben de leerlingen meegekregen hoe belangrijk het is om achter je product te staan, je verbonden te voelen met de klant en dat je zelf ook passie dient te hebben voor hetgeen je verkoopt. Het verkopen van een product, bij EssieDarling exclusieve parfums, vraagt om vakkennis en, in dit geval zeker, een goede neus voor zaken.

Uit de business lunch bij restaurant Allure hebben de leerlingen veel kunnen halen. Ze hebben meegenomen hoe belangrijk het is om een goed netwerk op te bouwen en hoe bepalend een gunfactor kan zijn voor het uiteindelijke succes van de onderneming. Goed kunnen communiceren en over doorzettingsvermogen beschikken blijkt essentieel.

Bij het bezoek van radiozender FunX werd de leerlingen duidelijk gemaakt hoe belangrijk het is om over elk aspect van het bedrijf na te denken. Hoe wordt het bedrijf gepositioneerd in de markt.

De leerlingen hebben in de beginperiode veel informatie gekregen en staan nu voor de uitdaging om het zelf te gaan doen. In maart wordt de eerste pitch gehouden en presenteren de leerlingen hun idee├źn.